ada pahit ada manis

OK! OK! OK! Majlis Perbandaran Kulim Kedah merupakan organisasi bla bla bla. Tu ayat mula2 dok merepek dalam report. Eh! saya nak tulis dalam sepenuh bahasa Melayu baku lah kali ni :)

8 Mei 2011

Jam 4 petang, aku baru abis final exam untuk last paper. pastu dok bertenggek tunggu bas depan FBMK. sampai je kolej, kalut2 dok kemas barang. bayangkan barang aku selama 4 tahun. OK! tak banyak pon! sebeg baju aku tinggal..selonggok buku dan note aku susun hampir ke paras tingkap aku tinggai. buku buatan msia semua aku tinggai, buku buatan mat salleh je aku susah payah heret dari tingkat empat.fuhhhh..penat okehhhh...lebih kurang pkl 6 baru angkat kaki meninggal bumi UPM *serius, saya rindu UPM yang teramat ketika ni.*

9 Mei 2011

lebih kurang jam 12 lebeh2..aku tak ingat la lebeh sampai mana, baru sampai rumah...sampai tu mmg aku tak buat apa. mandi dan terus tidoq. 8pg lapor diri dekat HR MPKK. normal la. aku kan manusia spesis CLUMSY. yang aku ingat aku kena bawak gambaq 2 keping. pen sebatang pon aku xbawak. mmg aku xbawak apa2 la doc yang patut dibawa. uurghhhh..tak bersedia langsung kan. yup. SAYA MEMANG TAK BERSEDIA. saya penat badan dan penat otak yang teramatttttttttttt.

mula2 aku samapi dekat bahagian HR, aku xperasan lagi keadaan sekeliling ofis tu mcm mana..standard la kan mula2 mesti la ada briefing sana sini kan...sumpah. aku tak pokus 100% pon! masuk telinga kiri keluar telinga kanan. pastu, dah masuk kepala otak misi visi MPKK, p la duduk dekat bahagian audit. mai kat situ, baru aku perasan 'tempat apa ni?' surammmm dan menyedihkan! 1st day dah kena buat keje. aku ingat masuk gomen xbanyak keje! ahhh..xde maknenye!!!

hari berganti hari masa berganti masa... aku xde perasan! heartless betolll! yang aku taw target aku buat LI semata2 nak A. setiap pagi aku sampai MPKK, aku buat hanya untuk A! tapi saya tak tipu la saya bagi 5 bintang ala2 star rating gitu untuk layanan staff kat situ :) mereka baik. oppssss..staff yang saya kenal jela, staff bahagian lain saya tak taw.

kalo bab2 keje..kesimpulannya mmg 0% aplikasi la kat situ. SAYA SALAH PILIH TEMPAT LI. sometime rasa saya regret sbb pilih MPKK dan tolak etiqa insurans. almost everyday rutin harian saya adalah photostat. seingat saya dr norihan ada pesan, habaq kt dia kalo company suwuh buat kerja mcm2 gitu. entahhh! saya tak tahu lahhhh..bukan salah sesiapa. ia salah saya. saya tak patut LI kat situ. kalo nak belajar tentang kehidupan buat LI kat situ mmg terbaik la. kat situ ada orang2 yang lebih tua yang boleh nasihat kat kita kalo kita ada buat salah. tempat lain belum tentu lagi :) yang penting kat situ selalu dapat makan FREE..haha

kalo nanti diberi peluang untuk bekerja dekat MPKK, kalo bole saya tak nak. mmg tak mooo la! entah. its hard to explain. saya tak suka persekitaran kerja yang negative. sepatutnya 1 team patut bekerjasama. entah..itu perkara normal. kat mana2 pon ada situation macam gituuuuuu...

just 1 benda yang saya tak suka, saya tak suka orang marah saya sbb benda yang bukan salah saya dan saya mmg xtahu. annoying okeh! XD

dengan Kak Own dan student praktikal dari pelusuk U yang lain kat msia ni 

dengan Juruaudit


saya tak heran bila saya jumpa benda ni. ciap ada FB page lagi 

Kesimpulannya, its ok buat praktikal dekat MPKK. kepada student akaun ke, HR ke  bagus buat kat situ. untuk saya personaly mmg xsesuai. kalo nak bagi star rating untuk keseluruhan MPKK saya rasa tak adil untuk menilai hanya dalam tempoh 8 minggu. ia subjektif!

p.s : tak baku pon..tunggang langgang jugak :P
p.s.s. : pic di atas pon saya 'curi' dari FB kak own. donno why, saya jadi anti-camera. 

Comments

Popular posts from this blog

I S T A N B U L, aku datang lagi!

Mish uols!

We Have a Purpose in Life